Ancient Cards of H.P. Lovecraft
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Players
2-4
Weight
N/A
Playtime
15 min
Age
5+
📂 Categories
🎨 Artists
🏢 Publishers
📖 About This Game
In Ancient Cards of H.P. Lovecraft, players compete to summon the greatest mystical power through combinations of R’lyeh Runes.
After three rounds, the player with the highest number of Mystic Points is revealed as the true interpreter of the secrets of the Great Old Ones.
How to Play
The game is played in rounds of card selection and passing, until each player has played all cards into their Play Area.
Choose a Card
Each player secretly selects 1 Rune card from their hand and places it face down in front of them (in their Play Area).
Pass the Cards
Once everyone has chosen, each player passes their remaining hand to the player on their left.
Reveal
When everyone has received the new hand, all players reveal their chosen card simultaneously and place it face up in their Play Area.
Repeat
Repeat the process:
Choose 1 card from the new hand (in secret)
Place it face down in the Play Area
Pass the rest to the left
Reveal the chosen card
The round ends when all players have played and revealed all their cards.
Mystic Scoring
At the end of each round, with all Rune Cards revealed in their Play Area, players evaluate their combinations to determine their mystical progress.
Scoring is based on the number of identical or distinct runes among the cards played.
Scoring Table
Rune Combination Mystic Points
1 single rune 0 points
2 identical runes 1 point
3 identical runes 2 points
4 identical runes 4 points
5 identical runes 5 points
6 identical runes 7 points
7 identical runes 10 points
7 different runes 5 points
End of the Game & Victory
After three rounds, the player with the highest total Mystic Points is declared the winner — the true decipherer of the Ancient Cards of H.P. Lovecraft.
Tiebreakers:
The player with the highest score in the final round wins.
If the tie remains, the tied players share the victory, sealing the fate of the world together as interpreters of the Great Old Ones' secrets.
—description from the designer
Em Cartas Antigas de H.P. Lovecraft, os jogadores competem para invocar o maior poder místico através de combinações de Runas de R’lyeh.
Após três rodadas, vence o jogador que acumular a maior quantidade de pontos místicos, revelando-se o verdadeiro intérprete dos segredos dos Grandes Antigos.
Como Jogar
O jogo acontece em rodadas de seleção e passagem de cartas, até que cada jogador tenha jogado todas as cartas da mão em sua área de jogo.
1. Escolha da Carta
Cada jogador escolhe 1 carta de Runa da sua mão, em segredo, e a coloca virada para baixo à sua frente (em sua Área de Jogo).
2. Passagem de Cartas
Após todos escolherem sua carta, cada jogador passa as cartas restantes (as que sobraram em sua mão) para o jogador à sua esquerda.
3. Revelação
Assim que todos receberem a nova mão, os jogadores revelam simultaneamente a carta jogada em sua Área de Jogo, posicionando-a virada para cima.
4. Repetição
O processo se repete:
Escolher 1 carta da nova mão (em segredo)
Colocar virada para baixo na Área de Jogo
Passar as demais para a esquerda
Revelar a nova carta
A rodada termina quando todos tiverem jogado e revelado todas as cartas.
Pontuação Mística
Ao final de cada rodada, com as cartas das Runas de R’lyeh reveladas na sua área de jogo, cada jogador avalia suas combinações para descobrir o quanto avançou no conhecimento místico.
A pontuação é calculada com base na quantidade de Runas iguais ou em variações de Runas únicas entre as cartas jogadas.
Tabela de Pontuação
Combinação de Runas Pontos Místicos
1 Runa isolada 0 pontos
2 Runas iguais 1 ponto
3 Runas iguais 2 pontos
4 Runas iguais 4 pontos
5 Runas iguais 5 pontos
6 Runas iguais 7 pontos
7 Runas iguais 10 pontos
7 Runas diferentes 5 pontos
Fim do Jogo e Vitória
Após três rodadas, o jogador com o maior total de Pontos Místicos é declarado o vencedor — o verdadeiro decifrador das Cartas Antigas de H.P. Lovecraft.
Em caso de empate, o desempate é resolvido da seguinte forma:
Vence o jogador que obteve mais Pontos Místicos na última rodada.
Se o empate persistir, os jogadores empatados compartilham a vitória, selando juntos o destino do mundo ao decifrarem os segredos dos Grandes Antigos.
—description from the designer (Portuguese)