Hátsó Gondolatok: Rossz az aki rosszra gondol

Not Rated
No ratings yet
Login to vote
Players
2-6
Weight
N/A
Age
18+

📖 About This Game

Game Rules: Players place their pawns on the starting space. The question cards are shuffled thoroughly and placed in their designated spot. The first player rolls the dice, and the game begins. Objective: The goal of the game is for a player to be the first to assemble the word "TAIL" or "BOOBS," depending on the gender. The letters are placed in separate envelopes, and the current player can draw a letter if they correctly answer the card’s challenge using the provided clues. Gameplay: After rolling the dice, the player moves to the appropriate space and draws a card from one of the following types: Guilty, Ambiguous, or Story. The player seated to their right reads the first clue. Guilty Cards: These cards contain clues that may seem misleading at first, but the correct answer is innocent. Ambiguous Cards: The clues can be either provocative or innocent, but they always point to an ambiguous word. Story Cards: These cards feature a short, cheeky story, and the goal is to guess the answer after hearing it. If the player gives the correct answer, they can draw a letter from the envelope. If they draw a letter they no longer need, they must put it back. Stealing Solutions: If a player cannot answer after the first clue, others can attempt to steal the solution. However, if someone gives an incorrect answer, they must return one of their already collected letters. Special Spaces: Some spaces allow players to collect two letters at once or steal a letter from another player. In some cases, a player may even be forced to return a previously collected letter to the envelope. --- Winning: The game is won by the player who first collects all the letters needed to spell the word "TAIL" or "BOOBS." ‐----‐------------- A játék szabályai: A játékosok a start mezÅ‘re helyezik a bábuikat. A kérdéskártyákat alaposan összekeverik, majd a kijelölt helyre teszik Å‘ket. A kezdÅ‘ játékos dob a kockával, és megkezdÅ‘dik a játék. A cél: A játék célja, hogy valamelyik játékos elsÅ‘ként állítsa össze a "FAROK" vagy a "DUDÁK" szót, nemtÅ‘l függÅ‘en. A betűk külön borítékokban találhatók, amelyekbÅ‘l a soron lévÅ‘ játékos akkor húzhat, ha sikeresen megválaszolja a kártyalap feladványát a nyomok segítségével. Játékmenet: A játékos a dobás után a megfelelÅ‘ mezÅ‘re lép, majd húz egyet a következÅ‘ kártyák közül: bűnös, kétértelmű vagy történet kártya. A játékos jobbján ülÅ‘ társ felolvassa az elsÅ‘ nyomot. Bűnös kártyák: Ezek olyan nyomokat tartalmaznak, amelyek elsÅ‘re félreérthetÅ‘ek, de a megoldás végül ártatlan. Kétértelmű kártyák: A nyomok sikamlósak vagy ártatlanok lehetnek, de minden esetben egy kétértelmű szóra utalnak. Történet kártyák: Ezeken rövid, pajzán történetek szerepelnek, amelyeket felolvasva kell kitalálni a megfejtést. Ha a játékos helyesen válaszol, húzhat egy betűt a borítékból. Amennyiben olyan betűt húz, amelyre már nincs szüksége, azt vissza kell tennie. Megfejtések elcsenése: Ha egy játékos nem tudja megoldani a feladványt az elsÅ‘ nyom alapján, mások megpróbálhatják elcsenni a megfejtést. Viszont, ha valaki rossz választ ad, vissza kell raknia egy már megszerzett betűt. Különleges mezÅ‘k: Egyes mezÅ‘kön lehetÅ‘ség van két betű megszerzésére egyszerre, vagy akár egy másik játékostól elvenni egy betűt. Ugyanakkor elÅ‘fordulhat, hogy vissza kell tenni egy korábban megszerzett betűt a borítékba. --- GyÅ‘zelem: Az a játékos nyer, aki elsÅ‘ként gyűjti össze a "FAROK" vagy "DUDÁK" szó összes betűjét.