Ravehard: Magiczna Gra Karciana
2019
BGG Average Rating
6.2
community average
Login to vote on your own rating
Players
2-5
Weight
2.75/5.00
Playtime
60 min
Age
12+
⚙️ Game Mechanics
How this game works - core systems and player actions
🎨 Artists
🏢 Publishers
📖 About This Game
Something's rotten in the realm of Labamba...
The annual rave party is an event where every self-respecting wizard and sorceress has to make an appearance; however, this year's party was so epic, that in the morning the guests – all tired and hungover – discovered that someone has murdered the Archmage!
No one knows how, no one knows when. It's quite possible that even the murderer him or herself is not aware of what happened last night, since barely anyone remembers anything. Unfortunately, according to the ancient laws of Labamba, the one that kills the Archmage may become a powerful Darchmage, bringing Darkness onto the land. And if there is one thing that Darkness hates, it's fun, techno, lasers and glitter – which is all that is dear to the magical folk.
Thus, it's time to pull yourselves together, put your holo detective hats on your aching heads and catch the killer, before he grows too powerful!
RAVEHARD: Magiczna Gra Karciana is a party game that mixes elements of classic card battle games, games of deduction and deception, as well as more cooperative titles. It's meant to be played by 2-5 players aged 12 and more.
Over the course of the game, which lasts three rounds, the players will have to work together in order to discover who killed the Archmage during the magical rave party yesternight. To achieve this goal, they'll have to overcome dangerous obstacles, including boss fights (each boss capable of summoning powerful minions) and unpredictable events. After each round the players gain a new clue which sheds some light on the last night's incident and points towards a possible murder weapon.
If the players manage to survive all three rounds, they reach the Archmage's Chamber. There they may incapacitate one of them, should they be certain that he's the killer. If they are correct – they win the game; if they are wrong – the murderer steps out of the shadows and attacks the rest of the players. The side that emerges victorious from this final confrontation wins the game.
Do not trust anyone – not even yourself! Each player starts the game with two different objects which may turn out to be the murder weapons – or they may prove your innocence. During your turn you may switch the objects with those belonging to other players in order to frame them and clear your name. However, not until the very end will it be possible to tell which object is really the murder weapon. Thus, during the game you'll have to bluff, form alliances, deceive and distract, both openly – and secretly, using the Flirt Cards that let you pass private messages, scheme and conspire (and flirt).
This game is for you if you enjoy playing such titles as Magic: The Gathering, Munchkin, Hero Realms, Epic Spell Wars of the Battle Wizards, Love Letter, Mascarade, Coup, Not Alone, PENNY DREADFUN: Duchy, Demony, Dickensy.
—description from the publisher
Źle siÄ dzieje w magicznym Åwiecie Labamba…
Doroczna techno-impreza, na której musi pojawiÄ siÄ każdy
szanujÄ
cy siÄ mag i czarodziejka, byÅa tak epicka, że o poranku
skacowani i zmÄczeni goÅcie odkryli, że ktoÅ zamordowaÅ
Arcymaga!
Nie wiadomo jak, nie wiadomo kiedy. Prawdopodobnie nawet sam
morderca nie wie, co zrobiÅ, bo maÅo kto pamiÄta wydarzenia
wspomnianej nocy. Niestety, wedÅug odwiecznych praw Labamby,
zabójca Arcymaga może staÄ siÄ potÄżnym Darkcymagiem,
sprowadzajÄ
c tym samym CiemnoÅÄ na caÅÄ
krainÄ! A jeÅli jest coÅ, czego CiemnoÅÄ nienawidzi, to dobra zabawa, techno, lasery i brokat – wszystko to, co jest bliskie czarodziejskiemu Åwiatu.
Pora zatem wziÄ
Ä siÄ w garÅÄ, przywdziaÄ na obolaÅe gÅowy odblaskowe czapeczki detektywów, rozwiÄ
zaÄ zagadkÄ Åmierci Arcymaga i zÅapaÄ mordercÄ, nim ten uroÅnie w siÅÄ.
Ravehard: Magiczna Gra Karciana to gra dla 3-5 graczy w wieku 12+ ÅÄ
czÄ
ca elementy klasycznej gry karcianej, gry blefu i dedukcji oraz gry kooperacyjnej.
W czasie rozgrywki, trwajÄ
cej trzy rundy, gracze bÄdÄ
wspóÅpracowaÄ, aby pokonaÄ wiele niebezpieczeÅstw: bossów i ich popleczników oraz przetrwaÄ nieprzewidziane zdarzenia. Po każdej rundzie gracze zdobywajÄ
dowody, które pozwolÄ
im ustaliÄ jakie byÅo narzÄdzie zbrodni oraz co naprawdÄ siÄ wydarzyÅo.
Jeżeli uda im siÄ przetrwaÄ trzy rundy, gracze dotrÄ
do komnaty Arcymaga. Jeżeli sÄ
pewni, kto spoÅród nich jest mordercÄ
, mogÄ
go wytypowaÄ i obezwÅadniÄ – wtedy gracze wygrywajÄ
. Jeżeli nie – morderca ujawni siÄ i zapoluje na graczy: drużyna, która wygra ostateczne starcie, wygrywa grÄ.
Nie ufaj nikomu, nawet sobie! Każdy z graczy rozpoczyna grÄ z pewnymi przedmiotami, które ÅwiadczyÄ mogÄ
o ich winie lub stanowiÄ alibi. W czasie swojej tury gracze mogÄ
podrzucaÄ innym te przedmioty, próbujÄ
c zwaliÄ winÄ na nich i oczyÅciÄ siÄ z zarzutów. Jednak do samego koÅca nie bÄdzie wiadomo, który przedmiot naprawdÄ okaże siÄ narzÄdziem zbrodni. Przez caÅÄ
rozgrywkÄ gracze bÄdÄ
blefowaÄ, zwieraÄ sojusze, oszukiwaÄ
siÄ nawzajem i mÄ
ciÄ – jawnie oraz niejawnie – przy wykorzystaniu specjalnych kart Flirtu, sÅużÄ
cych do przekazywania sobie informacji i knucia.
—description from the publisher (Polish)